Novinka! BrainMax Zinc Complex! Zakúpite: ZDE

10 spôsobov ako posilniť imunitu v období chrípok a viróz

Médiami sa momentálne kolujú správy o rýchlo sa šíriacom koronavíruse. Okrem základnej prevencia je najlepšou obranou proti chorobám silný imunitný systém. Vaše telo je schopné bojovať s chorobami, ak spíte kvalitne a dostatočne, nie ste dehydrovaní a minimalizujete konzumáciu priemyselne spracovaných potravín. Ale to sú len tie najzákladnejšie podmienky pre zachovanie silnej imunity. Pripravili sme pre vás 10 spôsobov ako posilniť imunitný systém v čase chrípok a viróz. Ak vás zaujíma, ako funguje imunitný systém, prečítajte si minulý článok.

1) Zdravé črevo

Hoci to na prvý pohľad nemusí byť zrejmé, náš gastrointestinálny trakt tvoria podstatnú časť nášho imunitného systému. Až 70% imunitných buniek sa nachádza práve v črevách. Črevá obsahujú ako dobré baktérie, ktoré sa podieľajú na našej imunite syntézou vitamínov, tak zlé baktérie, ktoré vyvolávajú autoimunitné reakcie a choroby. Pre optimálnu funkciu čriev je vhodné užívať raz za čas probiotiká a prebiotiká či už vo forme suplementu alebo v prirodzenej forme (kimchi, kyslá kapusta, kefír). Vyhnúť sa priemyselne spracovaným potravinám. Ako sa starať o svoje črevo sa môžete dozvedieť v knihe: Choroba začína v črevách.

 

zdrave-strevo (1)

2) Prísun vitamínov

Vitamín D je pravdepodobne najdôležitejším vitamínom, ktorý je spájaný s funkciou imunitného systému. Ľudia s častými infekciami majú nízku hladinu vitamínu D. Odporúčaná denná dávka vitamínu D je 200 - 2000 IU , ktorá určite nestačí na pokrytie potrieb zdravého človeka. Ja odporúčam každý deň minimálne 5000 IU, ale skôr 9000 IU. Najprirodzenejšia infúzia Vitamínu D je vystaviť svoju pokožku Vitamínu D. Takže využite každú chvíľku, kedy vonku svieti slnko, pretože pár minút na slnku po dobu než sa pokožka mierne sčervená, môže vyprodukovať od 10.000 IU až 50.000 IU vitamínu D. Ale pozor je potreba zložiť slnečné okuliare a tričko:) Okrem doplnkov stravy a slnečných lúčov môžete vitamín D prijímať takisto z rýb, hovädzieho mäsa a vajec.

Viacmenej dôležitý je aj vitamín C. Jeho potreba stúpa u osôb so zvýšenou stresovou záťažou. Vitamín C dokáže skrátiť dobu prechladnutia. Odporúčaná denná dávka vitamínu C je 80 mg, čo je zase extrémne málo. Odporúčam minimálne gram a najlepšie z prirodzených organických zdrojov, napr. Acerola. U ľudí zaťažených stresom, toxínmi a fajčením 3x viac, teda aspoň 3 g vitamínu C.

Ďalším zaujímavým vitamínom, ktorý má silné antioxidačné účinky je tiež vitamín E. Ide o skupinu tzv. tokoferolov a nájdeme ich napríklad v rastlinných olejoch.

benefity-vitaminu-d-infografika-insta (1)

3) Príjem minerálov

Na správnu funkciu imunitného systému má vplyv aj hladina minerálov. Najmä sú to minerály zinok a selén. Deficit týchto minerálnych látok oslabuje imunitný systém, pretože práve zinok a selén sú súčasťou stovky dôležitých enzymatických procesov v našom tele. Zdrojom zinku sú predovšetkým potraviny s vysokým obsahom bielkovín ako je hovädzie mäso, strukoviny, celozrnné obilniny.

Nedostatok zinku môže viesť k oslabenej imunite. Okrem toho dostatok zinku výrazne znižuje riziko infekcií a to aj respiračných. V období chrípkových epidémií sa nebojte užívať 30 mg kvalitnej formy zinku denne (glycínát, pikolinát).

zinek-infografika-insta (1)

4) Zvýšený príjem zeleniny

Zvlášť kapustová zelenina a špenát by sa v jedálničku mali objavovať najčastejšie, obsahujú totiž kyselinu listovú, ktorá je dôležitá pre tvorbu bielych krviniek.

zelenina-bez-kalori