Obchodné podmienky
1.) LEN TAK NA ÚVOD
1.1) Náš e-shop BrainMarket (www.brainmarket.sk) s prvotriednym tovarom prevádzkuje spoločnosť BRAINMARKET s.r.o., so sídlom Hladnovská 83/93, Muglinov, 712 00 Ostrava, IČO: 03488578, zapísaná v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Ostrave pod spisovou značkou C 60256. V ďalšom texte budeme o našej spoločnosti BRAINMARKET s.r.o. hovoriť ako o nás - budeme teda hovoriť v prvej osobe množného čísla - „my“. Ak sa chcete o výrobku porozprávať, môžete nám zavolať na mobil +421 222 205 175 alebo napísať na e-mail: objednavky@brainmarket.sk
1.2) Keď si čokoľvek, ale naozaj čokoľvek, objednáte na našej webovej stránke www.brainmarket.sk (skrátene „e-shop“), dohodnime sa tu a teraz, že vzniknutý právny vzťah (spotrebiteľská kúpna zmluva v právnom vzťahu so spotrebiteľom a kúpna zmluva v právnom vzťahu s podnikateľom, pričom pre zjednodušenie budeme ďalej používať skratku len „kúpna zmluva“) sa bude riadiť týmito obchodnými podmienkami nášho e-shopu. Pre zjednodušenie budeme používať len skratku „OP“, „OP e-shopu“ alebo „tieto OP e-shopu“.
1.3) Budeme hovoriť na rovinu a nebudeme Vás skrývať za nejaké pojmy. Pre nás v týchto OP e-shopu budete jednoducho „vy“ - budeme Vás teda oslovovať v druhej osobe množného čísla. Vy ste každý, kto si u nás niečo kúpi, či už ste spotrebiteľ alebo podnikateľ. Niekedy sú však podmienky pre spotrebiteľov odlišné. O nich vás budeme informovať neskôr v týchto OP e-shopu.
1.4) Veríme, že ste pochopili, že to, čo je v úvodzovkách, je skratka a má presne definovaný význam.
1.5) Tieto OP e-shopu sa riadia slovenským právom, ako aj práva a povinnosti, ktoré nie sú výslovne upravené týmito OP e-shopu, a to najmä zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov. Keďže tento zákonník budeme z času na čas používať, skrátime si ho na „OZ“. Náš zmluvný vzťah sa uzatvára výlučne v slovenskom jazyku. Ak ste spotrebiteľ, náš právny vzťah sa bude riadiť aj zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov. Ak ste podnikateľský subjekt, náš právny vzťah sa bude riadiť zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov, skrátene len „ObZ“.
1.6) Obchodovanie niekedy nie je jednoduché a prináša so sebou veľa starostí. Ak sa stanovia hranice a pravidlá hry, každý bude vedieť, čo môže a čo nemôže robiť a čo môže očakávať, ak pravidlá poruší. Poďme na to.
2.) ČO UZATVÁRAME
2.1.) Všetok tovar, ktorý si u nás budete kupovať, vložíte najprv do virtuálneho nákupného košíka. Keď budete mať v košíku všetko, čo potrebujete, dohodneme sa na spôsobe dopravy a platby. Následne identifikujete seba alebo svoju spoločnosť a odošlete objednávku. Pri odosielaní objednávky Vás informujeme, že sa súčasne s objednávkou zaväzujete k platbe. Objednávka je záväzná a nemôžete z nej len tak vycúvať. Registrovaní používatelia krok identifikácie preskakujú. O registrácii budeme hovoriť nižšie.
2.2.) Uvedenie nášho tovaru na našom e-shope vrátane jeho ceny má len informatívny charakter a nepredstavuje ponuku na uzavretie zmluvy v zmysle § 43a OZ. Ak vykonáte kroky uvedené v bode 2.1. OP e-shopu a dostanete sa až k odoslaniu objednávky, vykonáte návrh na uzavretie kúpnej zmluvy.
2.3.) Pred kliknutím na tlačidlo „Objednávka s povinnosťou platby“ môžete voľne skontrolovať a zmeniť predmet objednávky a ďalšie údaje.
2.4.) Pozrieme sa na Vašu ponuku a ak je všetko v poriadku, tovar je na sklade atď., pošleme Vám e-mail s prijatím Vašej ponuky. Kúpna zmluva medzi Vami a nami je uzavretá. Ak však niečo nesedí alebo nám niečo nevyhovuje, potvrdíme prijatie Vašej ponuky a vyzveme Vás, aby ste buď doplnili údaje alebo iné informácie, alebo Vašu ponuku neprijmeme. Dáme Vám o tom vedieť e-mailom. Kúpnu zmluvu budeme uchovávať tak dlho, ako to bude potrebné, najmä na účely nášho účtovníctva a akejkoľvek komunikácie s Vami.
2.5.) Máme za to, že odoslaním objednávky súhlasíte s použitím prostriedkov diaľkovej komunikácie pri uzavretí kúpnej zmluvy a beriete na vedomie, že vzniknuté náklady (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory), si hradíte Vy, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby. Je to pravdepodobne zrejmé, ale musíme to tu napísať. Už to bolo napísané, ale pre istotu ďalej uvádzame, že súčasťou uzatvorenej kúpnej zmluvy sú tieto OP e-shopu.
3.) NAŠI SYMPATIZANTI ALEBO REGISTRÁCIA
3.1.) Ak chcete u nás nakupovať častejšie, odporúčame Vám registrovať sa. Na našom e-shope máme jednoduchý formulár na registráciu. Vyplnením niekoľkých údajov ušetríte čas pri budúcich objednávkach. Okrem toho získate mnoho ďalších výhod. Registráciou získate vlastný účet (skrátene „Môj účet“).
3.2.) Prístup k Môjmu účtu je zabezpečený prihlasovacími údajmi: Váš e-mail a heslo, ktoré ste si zvolili. K Vášmu heslu nemáme prístup a poznáte ho len Vy. Ak zabudnete svoje heslo, náš automat Vám na Vašu žiadosť pošle e-mail s informáciami na nastavenie nového hesla. Svoje používateľské meno a heslo môžete kedykoľvek zmeniť v časti Môj účet.
3.3.) Aby sme zabránili zneužitiu Môjho účtu a zároveň neporušili naše zákonné povinnosti, nesmiete umožniť tretím stranám používať Môj účet.
3.4.) Dohodnime sa, že všetky informácie do Môjho účtu budete zadávať správne a pravdivo. Je na Vašej zodpovednosti aktualizovať informácie v Mojom účte. Ak sa zmenia akékoľvek informácie, ktoré ste predtým uviedli v Mojom účte, aktualizujte ich.
3.5.) Ak porušíte niektorú zo svojich povinností voči nám, môžeme vám dočasne zabrániť v prístupe k Môjmu účtu alebo ho úplne zrušiť. Súhlasíme s tým, že ak Môj účet nebudete aktívne používať najmenej 12 mesiacov, môžeme ho tiež zrušiť.
3.6.) Ste povinní chrániť svoj e-mail a heslo pred zneužitím. Ak svoj prihlasovací e-mail alebo heslo niekomu prezradíte, budete za to niesť zodpovednosť. Akékoľvek použitie Vášho konta Môj účet touto treťou osobou je potom na Vašich pleciach a nesiete zaň zodpovednosť, ako keby ste Vaše konto Môj účet používali sami.
3.7) Akonáhle usúdite, že Váš prihlasovací e-mail a heslo mohli byť ukradnuté alebo že Vaše konto Môj účet mohlo byť zneužité, máte povinnosť nás okamžite kontaktovať a požiadať nás o zablokovanie prístupu.
4.) KOĽKO A AKO ZAPLATIŤ
4.1.) Ceny uvedené pri jednotlivých položkách v e-shope sú konečné a zahŕňajú všetky dane a poplatky, pokiaľ nie je výslovne uvedené inak.. Vyhradzujeme si právo na opravu zjavnej chyby v cene (napr. zrejmá nesprávnosť spôsobená technickou chybou systému). V takom prípade Vás bezodkladne kontaktujeme a ponúkneme Vám možnosť potvrdiť objednávku za opravenú cenu alebo ju zrušiť. V zásade však platí, že budete mať ceny uvedené na e-shope, ale dúfame, že chápete, že sa musíme chrániť aj pre prípad, že by sa niečo pokazilo.
4.2.) Ceny v e-shope sú uvedené s DPH aj bez DPH, takže si môžete urobiť predstavu o tom, koľko peňazí ide nám a koľko štátu. Ak nie je uvedené inak, cena je vždy vrátane DPH a všetkých súvisiacich poplatkov.
4.3.) K cene za tovar sa vždy pripočíta cena za zvolený spôsob dopravy a cena za zvolený spôsob platby, pričom celková cena vrátane týchto poplatkov Vám bude zobrazená ešte pred záväzným odoslaním objednávky. Ak si objednáte tovar v dostatočnom finančnom objeme, môžete mať dopravu bez ďalších zbytočných poplatkov. Upozorňujeme, že informácia o cene dopravy a spôsobe platby je platná len v rámci Slovenskej republiky a Českej republiky. Do ostatných krajín stanovujeme ceny individuálne po predchádzajúcej dohode.
4.4.) Môžete sa rozhodnúť, ktorý spôsob dopravy si vyberiete z nasledujúcich možností:
- Doprava prostredníctvom služieb ponúkaných spoločnosťou GLS;
 - Doprava prostredníctvom služieb ponúkaných spoločnosťou Packeta (Zásielkovňa)
 
Rozpis cien jednotlivých dopravcov nájdete na stránke VŠETKO O NÁKUPE.
4.5.) Tovar dodáme až po zaplatení dohodnutej ceny, ak sa vo výnimočných prípadoch nedohodneme inak. Spôsob platby si môžete vybrať z nasledujúcich možností:
- Bezhotovostne - platba vopred pred odoslaním tovaru prostredníctvom bankového prevodu;
 - V hotovosti - platba na dobierku;
 - Bezhotovostne - online platba kartou prostredníctvom platobnej brány Global Payments s.r.o. alebo Stripe pred odoslaním tovaru;
 - Bezhotovostne - online bankovým prevodom z vybraných bánk pred odoslaním tovaru, napr. prostredníctvom QR kódu;
 - Bezhotovostne - platba prostredníctvom Apple Pay a Google Pay cez elektronickú peňaženku.
 
4.6.) Ak platíte v hotovosti, cena je splatná pri prevzatí tovaru. Ak platíte v bezhotovostne, cena je splatná do siedmich (7) dní od uzavretia kúpnej zmluvy. Ak do tejto doby nezaplatíte, zrušíme Vašu objednávku, presnejšie povedané, odstúpime od kúpnej zmluvy.
4.7.) Upozorňujeme, že pri platbe na dobierku v hotovosti sa v súlade so zákonom č. 18/1996 Z. z. O cenách výsledná suma zaokrúhľuje na najbližších 5 eurocentov. Ak je zvyšok nezaokrúhlenej ceny nižší ako polovica 5 centov, zaokrúhli sa nadol, a ak je rovný alebo vyšší, zaokrúhli sa nahor. V prípade, že ide o úhradu viacerých kusov rovnakého alebo rôzneho tovaru, zaokrúhlenie sa uplatňuje až na celkovú sumu platby v hotovosti. Cena platená v hotovosti vo výške 1 eurocent alebo 2 eurocenty sa zaokrúhľuje na 5 eurocentov.
4.8.) Dohodnime sa, že pri bezhotovostných platbách budete uvádzať nami pridelený variabilný symbol. Ďalej platí, že cena je uhradená až po jej pripísaní na náš účet.
4.9.) Pokiaľ ide o faktúru, bude samozrejme obsahovať všetky potrebné údaje a pošleme Vám ju na Váš e-mail, aby sa kvôli nám nemusel rúbať les.
4.10.) Ak vám tovar pošleme a Vy si ho nevyzdvihnete z akéhokoľvek dôvodu na Vašej strane, je to na Vašu zodpovednosť. Za opätovné doručenie alebo doručenie iným spôsobom, ktorý si zvolíte, Vám budeme účtovať poplatok, ktorý ste povinní uhradiť.
4.11.) Máme Vás radi a v našom e-shope môžete využiť rôzne zľavové kupóny. Je však dôležité uviesť, že kupóny nie je možné použiť na výrobky, ktoré sú vo výpredaji alebo v zľave, alebo jednoducho nie sú uvedené ako výrobky, na ktoré nie je možné uplatniť zľavu.
5.) KEDY SA K VÁM TOVAR DOSTANE A KEDY BUDE VÁŠ
5.1.) Výnimočne sa môže stať, že nebudeme stíhať a bude nám to trvať dlhšie. Právna úprava nás limituje dodať Vám tovar najneskôr do 30 dni od uzavretia kúpnej zmluvy. V zásade Vám však tovar doručíme do dvoch pracovných dní od prijatia platby alebo v prípade dobierky do dvoch pracovných dní od uzavretia kúpnej zmluvy.
5.2.) Pri preberaní tovaru, si dôkladne skontrolujte neporušenosť obalu. Ak zistíte akékoľvek poškodenie obalu, okamžite to oznámte dopravcovi. Ak je obal poškodený takým spôsobom, že sa domnievate, že sa do neho mohol niekto pokúsiť vniknúť alebo že tovar mohol byť poškodený, nemusíte tovar od prepravcu preberať a kontaktujte nás pre ďalší postup na čísle +421 222 205 175. Samotný tovar skontrolujte čo najskôr po jeho prevzatí, aby ste sa vyhli zbytočným nepríjemnostiam.
5.3.) Ak ste spotrebiteľom vlastnícke právo k tovaru a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty na Vás prechádza okamihom dodania.
5.4.) Pre istotu teraz dojednávame výhradu vlastníckeho práva v prípade kúpnej zmluvy s podnikateľom, na základe ktorej sa stanete vlastníkom tovaru až po úplnom zaplatení dohodnutej ceny.
6.) ZODPOVEDNOSŤ NADOVŠETKO
6.1.) Zodpovedáme za to, že tovar je bez vád, má obvyklé vlastnosti a je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti. Upozorňujeme, že nezodpovedáme za žiadne technické problémy pri prenose dát prostredníctvom internetovej siete alebo iných elektronických prostriedkov, za ktoré nesie zodpovednosť poskytovateľ internetových služieb. To je podľa nás fér.
6.2.) Ustanovenie 6.1 týchto OP e-shopu sa nemusí vždy uplatňovať. Ide o nasledujúce prípady:
- Nezodpovedáme za žiadnu vadu, pre ktorú bola dohodnutá nižšia cena;
 - Nezodpovedáme za opotrebenie tovaru spôsobené bežným používaním;
 - Nezodpovedáme za vady spôsobené nesprávnym skladovaním tovaru (teplota, vlhkosť) na Vašej strane;
 - V prípade použitého tovaru nezodpovedáme za žiadnu vadu zodpovedajúcu miere používania a opotrebenia, ktorú mal tovar v čase, keď Vám bol dodaný;
 
6.3.) Ak budete mať pocit, že sme nedodržali to, na čom sme sa dohodli, napríklad, že tovar nemá vlastnosti, ktoré by mal mať, nebojte sa ozvať. Postavíme sa k tomu čelom. Vašou povinnosťou je oznámiť nám vadu (uplatniť reklamáciu) bez zbytočného odkladu, keď ste mali možnosť tovar skontrolovať a vadu zistiť.
6.4.) Vyhradzujeme si právo odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak jej plnenie znemožnia mimoriadne a nepredvídateľné okolnosti (tzv. vyššia moc) ako sú prírodné katastrofy, vojna, výpadok výroby u dodávateľa, ktoré nie je možné pri bežnej starostlivosti a ani pri vynaložení všetkého úsilia prekonať a dodať Vám tovar. V takom prípade Vás budeme bezodkladne informovať a zaplatenú cenu (peniaze) vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní od oznámenia odstúpenia.
6.5.) Reklamáciu môžete uplatniť niekoľkými spôsobmi:
- E-mailom na túto adresu: reklamacie@brainmarket.sk
 - poštou na adresu sídla spoločnosti: Hladnovská 83/93, Muglinov, 712 00 Ostrava;
 - Alebo nás navštívte osobne v našej predajni na adrese 28. října 3348/65, 702 00 Ostrava.
 
Ak nám reklamovaný tovar pošlete poštou, potom sa tu a teraz dohodneme na tom, že ho riadne zabalíte tak, aby sa nepoškodil pri preprave.
6.6.) Na rýchle vyriešenie Vašej reklamácie môžete použiť náš reklamačný protokol a/alebo nám poskytnúť nasledujúce informácie:
- Vaše identifikačné údaje: číslo objednávky, meno, priezvisko, e-mail, telefónne číslo alebo názov spoločnosti, ak ste tovar zakúpili pre spoločnosť;
 - Opíšte nám, čoho sa reklamácia týka; priložte aj dokumenty súvisiace s reklamáciou a prípadne fotografie;
 - Povedzte nám, o čo nás žiadate;
 - A nezabudnite! Nákup tovaru je potrebné preukázať predajným dokladom.
 
6.7.) Aby ste mali istotu, že sa vašou reklamáciou budeme zaoberať, potvrdíme prijatie Vašej reklamácie v rovnakej forme, v akej sme ju od Vás dostali. V potvrdení uvedieme, kedy nám Vaša reklamácia prišla, čo obsahuje a čoho sa domáhate. Upozorňujeme, že v priebehu vybavovania Vašej reklamácie Vás môžeme požiadať o akékoľvek doplnenia alebo vysvetlenia.
6.8.) Vašu reklamáciu vybavíme do 30 dní. Dáme si záležať na tom, či je reklamácia opodstatnená alebo nie. Po uplynutí tejto lehoty (a ak ste spotrebiteľ) máte právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo máte právo na výmenu výrobku za nový výrobok. Chceme, aby ste nám pri oznámení vady alebo bez zbytočného odkladu po ňom oznámili preferovaný spôsob vybavenia reklamácie.
6.9.) Po posúdení od nás dostanete správu o vyriešení reklamácie. V správe Vás budeme informovať o:
- Rozhodnutí, či je reklamácia oprávnená alebo nie;
 - Odôvodnenie, ktoré nás viedlo k rozhodnutiu;
 - Poučenie, čo máte robiť, ak s naším rozhodnutím nesúhlasíte.
 
6.10.) Dúfame, že vás poteší, že podanie a vybavenie reklamácie je bezplatné.
6.11.) Môže sa tiež stať, že Vašu reklamáciu vôbec neprijmeme. Urobíme tak z troch dôvodov: podobnú reklamáciu od Vás už riešime, rovnakú reklamáciu sme už riešili alebo ste reklamáciu uplatnili oneskorene.
6.12.) Viete, čo môžete žiadať pri reklamácii? V prípade, že je oprávnená vada odstrániteľná, máte právo na opravu alebo doplnenie toho, čo chýba, alebo na primeranú zľavu z ceny. Ak je vada neodstrániteľná a tovar nemožno riadne používať, môžete požadovať výmenu tovaru, odstúpiť od kúpnej zmluvy vo vzťahu k tovaru alebo požadovať primeranú zľavu z ceny. Ak sa vyskytnú iné neodstrániteľné vady (ktoré nebránia tomu, aby sa tovar mohol riadne používať ako tovar bez vád) a vy nepožadujete výmenu vadného tovaru, máte právo na primeranú zľavu z ceny takéhoto tovaru alebo môžete odstúpiť od kúpnej zmluvy vo vzťahu k vadnému tovaru.
6.13.) Reklamáciu u nás nie je možné začať v prípadoch, ak nepreukážete, že ste tovar zakúpili u nás, t.j. nepredložíte kópiu dokladu o kúpe tovaru, resp. záručný list (ak bol vydaný) alebo inak nepreukážete, že ste tovar zakúpili od nás.
6.14.) Pokiaľ si chcete prečítať doslovné znenie paragrafov o právach zo zodpovednosti za vady, odkazujeme Vás na nasledujúce ustanovenia: vo všeobecnosti zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a ustanovenia § 612 a nasl. OZ.
6.15.) Aj keď si myslíme, že k tomu nikdy nedôjde, náš právnik nám povedal, že by sme mali mať aj toto ustanovenie. Ak nám pošlete chybný tovar na reklamáciu, po oprave alebo výmene vám ho pošleme späť rovnakým alebo podobným spôsobom, ako ste ho poslali vy nám – a to na naše náklady, pokiaľ sa spolu nedohodneme inak. Ak si tovar neprevezmete do šiestich mesiacov od chvíle, keď ste si ho mali vyzdvihnúť, môžeme ho predať. Ak ide o drahší tovar, vopred vás upozorníme, že ho plánujeme predať, a dáme vám ešte dodatočný čas na jeho vyzdvihnutie. Ak tovar predáme, peniaze z predaja vám vyplatíme po odpočítaní nákladov, ktoré sme mali s jeho uskladnením a predajom – ak si o peniaze požiadate v lehote, ktorú vám vopred oznámime. Ak sa tovar nepodarí predať, alebo by peniaze z predaja nestačili ani na pokrytie našich nákladov, môžeme ho na vlastné náklady zlikvidovať.
7.) KOMUNIKÁCIA A DORUČOVANIE
7.1.) Žijeme v digitálnej dobe, pre nás aj pre Vás bude určite pohodlnejšie, ak budeme komunikovať elektronicky prostredníctvom nášho e-shopu a e-mailu alebo mobilného telefónu. Dokumenty, oznámenia, výzvy alebo iné informácie si preto budeme doručovať predovšetkým elektronicky. Ak to nebude možné elektronicky, môžeme doručovať prostredníctvom poštových služieb alebo osobne.
8.) PRE SPOTREBITEĽOV
8.1.) Najprv si povedzme, kto je to ten spotrebiteľ. Takto je spotrebiteľ definovaný v § 52 ods. 4 OZ: „Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.“
Naopak, za podnikateľa budeme považovať kupujúceho, ktorý je definovaný v § 52 ods. 3 OZ: „Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.“
Kupujúcim, ktorí sú zároveň podnikateľmi, neprislúchajú práva podľa tohto článku 8), ak sú dohodnuté nad rámec ich práv všeobecne obsiahnutých v ObZ.
8.2.) Spotrebiteľ je podľa našich zákonov považovaný za slabšiu stranu a slabšia strana musí byť chránená. Jedným zo spôsobov ochrany je, že Vás musíme informovať o rôznych veciach. Čo by ste teda mali vedieť:
- Náklady za použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie (internet, telefón) znášate Vy; tieto sa však nelíšia od základnej sadzby Vášho operátora;
 - Neplatíte žiadnu zálohu, pretože cena tovaru sa v zásade platí vopred;
 - Pre mimosúdne vybavenia sťažností sa obráťte na náš e-mail: reklamacie@brainmarket.sk;
 - Na Váš e-mail vám potvrdíme, že sme Vašu sťažností prijali;
 - Následne vám na váš e-mail zašleme aj informáciu o riešení Vašej sťažnosti;
 - Hoci sa budeme snažiť všetky Vaše sťažnosti vyriešiť zmierom, môže sa stať, že aj napriek tomu nebudete spokojní so spôsobom vybavenia Vašej sťažnosti. V takom prípade máte právo na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu;
 - Máte právo sa na nás obrátiť so žiadosťou o nápravu na náš e-mail: reklamacie@brainmarket.sk, ak nie ste spokojní so spôsobom, ktorým sme vybavili Vašu reklamáciu alebo ak sa domnievate, že sme porušili Vaše práva. Ak Vám na túto žiadosť odpovieme zamietavo, alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej odoslania, máte právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa § 3 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, pričom Vám stále ostáva možnosť obrátiť sa na súd.
 - Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov je zverejnený na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1)
 - Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu môžete podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Na podanie návrhu môžete využiť formulár, ktorý je dostupný aj na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu môžete podať taktiež prostredníctvom nasledujúcej online platformy alternatívneho riešenia sporov - platformy ODR Európskej komisie.
 - Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť len v slovenskom jazyku
 
8.3.) Zodpovedáme za vady, ktoré má tovar v čase prevzatia (t.j. za vady, ktoré má tovar v čase dodania). Zároveň zodpovedáme za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe (záruka). Na tovar sa vzťahujú záručné doby predpísané OZ. Záručná doba je 24 mesiacov od dodania tovaru. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Pri tovare s minimálnym dátumom trvanlivosti je záručná doba platná do tohto dátumu. Záručná doba začína plynúť dňom kedy Vám tovar dodáme.
8.4.) Ako spotrebitelia máte tiež právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu a bez akejkoľvek sankcie do štrnástich dní odo dňa prevzatia tovaru, keďže kúpna zmluva sa vždy uzatvára prostredníctvom prostriedkov komunikácie na diaľku. V prípade dodania viacerých druhov tovaru alebo dodania viacerých častí sa lehota štrnástich dní počíta odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. Pre Vaše pohodlie sme na našom e-shope pripravili formulár, ktorý Vás prevedie procesom vrátenia tovaru. Pre zobrazenie online formuláru, kliknite sem. Vyberte typ „Vrátenie“.
8.5.) Ak sa rozhodnete odstúpiť od kúpnej zmluvy v súlade s predchádzajúcim bodom 8.4. týchto OP e-shopu, upozorňujeme Vás, že zakúpený tovar nám musíte bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy, aj vrátiť. To isté urobíme my aj s peniazmi, keď nám tovar príde.
8.6.) Odstúpenie od kúpnej zmluvy znamená, že nám vrátite tovar v neporušenom stave a my vám vrátime peniaze. Náklady na vrátenie tovaru znášate Vy. Ak nám tovar vrátite poškodený, súhlasíme s tým, že sme oprávnení jednostranne započítať poškodenie tovaru proti nároku na vrátenie peňazí.
Ak nám vrátený tovar budete zasielať poštou, potom sa tu a teraz dohodneme na tom, že ho riadne zabalíte tak, aby sa nepoškodil pri preprave.
8.7.) Veľkorysosť má svoje hranice. Upozorňujeme, že nie je možné odstúpiť od kúpnej zmluvy v súlade s § 19 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, okrem iného aj v prípade, ak ste zakúpili nasledujúci tovar:
- Ktorý bol upravený na mieru podľa Vašich špecifikácií alebo pre Vašu osobu;
 - Ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze;
 - Ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;
 - Ktorý bol uzavretý v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený.
 
8.8.) Ak Vám v súvislosti s kúpou tovaru ponúkneme k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar zdarma (darček), je na Váš, či ponúkaný tovar (darček) prijmete. Tovar zdarma (darček) však nie je predaným tovarom, preto nezodpovedáme za jeho prípadné vady a na darček sa teda zákonná záruka nevzťahuje.
8.9.) Ak si objednáte výrobok obsahujúci alkohol (napr. víno). Kuriér pri odovzdávaní zásielky obsahujúcej alkoholický výrobok skontroluje Váš vek z dôvodu zákazu predaja alkoholu osobám mladším ako 18 rokov.
9.) NA ZÁVER
9.1.) Z času na čas sa musia OP e-shopu v primeranom rozsahu zmeniť. Ak dospejeme k záveru, že je potrebné nejaké zlepšenie alebo iná zmena, vydáme upravenú verziu OP e-shopu. O nových OP e-shopu Vás budeme informovať na našom e-shope a e-mailom. V takom prípade máte právo zmeny odmietnuť zrušením Môjho účtu.
9.2.) Ak sa niektoré ustanovenia stanú neplatnými alebo neúčinnými v dôsledku zmeny právnych predpisov alebo z iných dôvodov, ostatné ustanovenia zostávajú v platnosti, pokiaľ to nie je v rozpore s ich účelom a pokiaľ nejde o ustanovenia, ktoré nemožno oddeliť od ostatného obsahu OP e-shopu.
9.3.) Kúpna zmluva, ktorej súčasťou sú tieto OP e-shopu, sa riadi právom Slovenskej republiky a prípadné spory vyplývajúce z tejto zmluvy budú rozhodovať príslušné súdy Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, dohodli sme sa, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne záväzných právnych predpisov.
9.4.) Naše práva, ktoré majú svojou povahou pretrvať aj po ukončení kúpnej zmluvy, zostávajú platné a vymáhateľné aj po jej ukončení.
9.5.) Informácie týkajúce sa ochrany Vašich osobných údajov, ktoré budeme spracúvať, nájdete v Zásadách ochrany osobných údajov. Nájdete ich na našom e-shope.
9.6.) Neoddeliteľnou súčasťou týchto OP e-shopu sú nasledujúce prílohy, ktoré sú k dispozícii na našom e-shope:
9.7.) Tieto OP NAŠEHO E-SHOPU nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 3.11.2025 a v plnom rozsahu nahrádzajú VOP E-SHOPU zo dňa 12.9.2019.
BrainMarket.sk
Za BRAINMARKET s.r.o.
Ing. Jiří Votava, konateľ